بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با نقره کوراش و برنز برادران عالمیان/ حذف ناباورانه فوتبال و هندبال

6:00 - 09 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۶۹۳۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با نقره کوراش و برنز برادران عالمیان/ حذف ناباورانه فوتبال و هندبال
در هشتمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو ورزشکاران کشورمان موفق به کسب یک مدال برنز و یک نشان نقره شدند.

خبرگزاری میزان - امروز (یکشنبه، نهم مهر ماه) در هشتمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو، ورزشکاران کشورمان در ۱۰ رشته (دوومیدانی، تیراندازی، تنیس روی میز، قایقرانی، شطرنج، هندبال، کوراش، اسکیت، تیراندازی با کمان و فوتبال) با رقبای خود رقابت پرداختند که حاصل آن کسب یک مدال نقره و یک برنز بود.

در یکی از مهم‌ترین رقابت‌های امروز نیما و نوشاد عالمیان که در بخش دوبل با پیروزی مقابل تیم ژاپن تاریخ‌ساز شده و مدال برنز خود را قطعی کرده بودند، امروز در نیمه‌نهایی به مصاف چین رفتند که با شکست مقابل تیم دوم رنکینگ جهان به مدال برنز بسنده کردند. 

در ادامه رقابت‌های کوراش نیز دنیا آقایی مدال نقره را برای ایران به ارمغان آورد.

در دوومیدانی حسین کیهانی در دوی ۳۰۰۰ متر با مانع که در بازی‌های آسیایی جاکارتا طلا گرفته بود، از کسب مدال بازماند.

 

اسکیت

پایان کار اسکیت‌بازان ایران در ماده ۱۰۰۰ متر با رتبه‌های ششم، هفتم و هشتم

مسابقات تیم ملی اسکیت سرعت ایران اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو ساعت ۹ صبح امروز (یکشنبه ۹ مهر) به وقت محلی در ماده ۱۰۰۰ متر و در استادیوم Qiantang Roller Sports Centre با حضور نگین شیخی و ملیکا منوچهری راد در بخش زنان و محمد امین حیدری و کیارش شامحمدی در بخش مردان برگزار شد.

در پایان دور اول بخش زنان و بین ۱۱ شرکت‌کننده، ملیکا منوچهری راد با رکورد ۱.۳۷.۲۱۷ و نگین شیخی با زمان ۱.۳۸.۴۱۴ به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول ۱۱ نفره ایستادند و جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کردند.

در مرحله نیمه نهایی نگین شیخی رکورد ۱.۳۷.۰۸۲ را ثبت کرد و ملیکا منوچهری مسابقه را با زمان ۱.۳۷.۱۵۷ به اتمام رساند. اسکیت‌بازان ایران به ترتیب در رتبه‌های پنجم و ششم جدول ۱۱ نفره ایستادند و فینالیست شدند.

در فینال، دو اسکیت‌باز دختر ایران در جمع هشت نفر، رتبه‌ای بهتر از هفتم و هشتم کسب نکردند. ملیکا منوچهری راد، پیست را در ۱.۴۲.۷۰۱ طی کرد و البته خطای استارت هم داشت. نگین شیخی نیز با ثبت رکورد ۱.۴۳.۸۶۹ در قعر ایستاد. دو نماینده چین تایپه صاحب مدال‌های طلا و نقره شدند و اسکیت‌باز کره جنوبی سوم شد.

در بخش مردان هم کیارش شامحمدی از گروه اول و محمد امین حیدری از گروه دوم موفق شدند راهی مرحله بعدی شوند. شامحمدی که خطای استارت هم داشت با رکورد ۱.۳۴.۴۸۴ در جایگاه پنجم ایستاد و حیدری با زمان ۱.۴۳.۰۶۶ در رده دوازدهم جدول ۱۶ نفره مردان قرار گرفت.

محمد امین حیدری میان ۱۶ اسکیت‌باز که باز هم در دو گروه رقابت کردند، با ثبت زمان ۱.۲۷.۳۲۶ ششم شد و به فینال صعود کرد. کیارش شامحمدی نیز در مرحله نیمه‌نهایی رکورد ۱.۳۰.۱۵۲ را به ثبت رساند، یازدهم شد و از صعود به فینال بازماند.

حیدری تنها نماینده ایران در فینال که او هم خطای استارت داشت، زمان ۱.۳۰.۴۴۳ را ثبت کرد و بین هشت اسکیت‌باز ششم شد. اسکیت‌بازانی از کره جنوبی به ترتیب اول و دوم شدند و مدال برنز هم به نماینده چین تایپه رسید.

تیم ملی اسکیت سرعت ایران با چهار بازیکن زن و چهار بازیکن مرد در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز هشتم با قطعی شدن مدال آقایی در کوراش/ مدال برنز دوبل برادران عالمیان

 

قایقرانی

افضلی به فینال کانو یک نفره ۲۰۰ متر رسید

هیوا افضلی در دور مقدماتی رقابت‌های کانو یک نفره ۲۰۰ متر با نمایندگان ازبکستان، ویتنام و چین رقابت کرد و در بین پنج نفر پنجم شد.

قایقران چین با زمان ۵۰ ثانیه و ۹۹ و ۹ صدم ثانیه در رده نخست قرار گرفت و هیوا افضلی با زمان ۵۵ ثانیه و ۲۷۸ صدم ثانیه در رده پنجم ایستاد.

سه نفر اول مستقیما راهی فینال شدند و دو نفر بعدی به نیمه نهایی رسیدند.

افضلی در مرحله نیمه نهایی برای رسیدن به فینال بعد از قایقران ژاپن با ثبت زمان ۵۲.۶۲۳ صدم ثانیه در رده دوم قرار گرفت و به فینال رسید.

کانو کار ژاپن زمان ۵۱.۸۸۳ صدم ثانیه را ثبت کرد. همچنین نماینده کره با ۵۲.۶۹۳ سوم شد.

فینال این ماده صبح سه‌شنبه(۱۱ مهر ماه) برگزار خواهد شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با صعود آقایی به فینال کوراش/ برنز دوبل برادران عالمیان

صعود هدیه کاظمی به فینال کانو تک نفره ۵۰۰ متر

هدیه کاظمی در کانو تک نفره ۵۰۰ متر با نمایندگان ویتنام، چین، سنگاپور، ازبکستان و ماکائو رقابت کرد که با قرار گرفتن در جایگاه سوم مستقیما به فینال رفت.

کاظمی با زمان ۲ دقیقه و ۹ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه در رده سوم بعد از قایقرانان چین و سنگاپور قرار گرفت.

فینال پس فردا صبح برگزار خواهد شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز هشتم با صعود تیم کایاک ۴ نفره مردان به فینال و حضور ۴ اسکیت‌باز در نیمه‌نهایی

صعود کایاک ۴ نفره مردان به فینال

در ادامه مسابقات قایقرانی آب‌های آرام پوریا شریفی، سپهر ساعتچی، علی آقامیرزایی و پیمان قویدل در ماده کایاک ۴ نفره ۵۰۰ متر مردان با تیم‌های هنگ‌کنگ، ازبکستان، کره، قرقیزستان و تاجیکستان رقابت کردند که بعد از کره جنوبی در رده دوم قرار گرفتند و مستقیما به فینال رفتند.

تیم ایران زمان یک دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۲۲۰ ثانیه را ثبت کرد.

قایقرانان کره نیز با زمان یک دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه در رده نخست قرار گرفتند.

فینال این ماده پس فردا برگزار خواهد شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با صعود آقایی به فینال کوراش/ برنز دوبل برادران عالمیان

 

دوومیدانی‌

انصراف اسماعیل‌نژاد از حضور در ۲۰۰ متر بانوان 

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی‌بازی‌های آسیایی هانگژو قرار بود صبح امروز حمیده اسماعیل‌نژاد در مسابقات ۲۰۰ متر به رقابت با حریفانش بپردازد، اما در حالی‌که اسمش در فهرست دوندگان بود، در خط استارت قرار نگرفت.

پیگیری‌ها از بهزادی، نایب رییس فدراسیون دومیدانی مشخص کرد که ماده تخصصی وی ۱۰۰ متر است، اما تمایل داشت شانس خود را در این ماده نیز امتحان کند، اما باتوجه به اینکه اسماعیل‌نژاد شب گذشته در فینال ۱۰۰ متر دویده بود به دلیل عدم آمادگی لازم از حضور در این ماده انصراف داد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با نقره دنیا آقایی در کوراش/ برنز دوبل برادران عالمیان

صابری در پرتاب وزنه پنجم شد 

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های آسیایی مهدی صابری در پرتاب وزنه مردان با ۱۲ پرتابگر دیگر از کشور‌های کامبوج، کره‌جنوبی، هند (۲ نفر)، قطر، عربستان، تایلند، اردن، قزاقستان، فیلیپین و چین تایپه به رقابت پرداخت که در نهایت با پرتاب ۱۹ متر و ۴۱ سانتی‌متر به عنوان بهتر از پنجمی نرسید.

پرتابگر عربستانی با ۲۰ متر و ۱۸ سانتی‌متر قهرمان شد و طلا گرفت. پرتابگران هندی (۲۰.۰۶) و چینی (۱۹.۹۷) به ترتیب دوم و سوم شدند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با نقره آقایی در کوراش، برنز برادران عالمیان و صعود افضلی به فینال کانو تک نفره

کیهانی هم مدال نگرفت، هم رکوردش شکسته شد

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های آسیایی حسین کیهانی در دوی ۳۰۰۰ متر با مانع مردان با ۱۲ دونده دیگر از کشور‌های بحرین، کره‌جنوبی، ژاپن (۲ نفر)، قطر، هند، عربستان (۲ نفر)، اندونزی، ویتنام و چین به رقابت پرداخت که در نهایت با زمان ۸ دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۹۸ صدم ثانیه به عنوان بهتر از هفتمی نرسید.

دونده هندی با زمان ۸ دقیقه و ۱۹ ثانیه و ۵۰ ضمن کسب مدال طلای این ماده رکورد بازی‌های آسیایی را که در اختیار کیهانی بود را هم شکست.

کیهانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با ۸ دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه ضمن کسب مدال طلا رکورددار این ماده نیز شده بود.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با نقره آقایی در کوراش، برنز برادران عالمیان و صعود افضلی به فینال کانو تک نفره

کوراش

حذف زود هنگام آذرپیوند

در دومین روز از رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو طاهره آذرپیوند نماینده وزن ۷۰- کیلوگرم کشورمان با شکست از نماینده چین تایپه حذف شد.

آذرپیوند طی ۴ دقیقه مبارزه با لی وینگ چین تایپه‌ای که نایب قهرمان جهان است نتیجه را واگذار کرد تا خیلی زود از دور رقابت‌ها حذف شود.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز هشتم با صعود تیم کایاک ۴ نفره مردان به فینال و حضور ۴ اسکیت‌باز در نیمه‌نهایی

آقایی نقره‌ای شد

دنیا آقایی در وزن ۷۰- کیلوگرم کوراش در دور اول استراحت داشت.

در دور دوم مقابل تسوچیاون از چین‌تایپه قرار گرفت و طی چهار دقیقه مبارزه پیروز شد و برنز خود را مسجل کرد.

آقایی در بازی پای فینال کاخوروا از ازبکستان برد تا به دیدار نهایی راه یابد.

دنیا آقایی در مسابقه فینال مقابل دان یو از کشور میزبان ضربه فنی شد تا نخستین مدال کوراش زنان در بازی‌های آسیایی را به رنگ نقره کسب کند.

رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو در ۴ وزن مردان و ۳ وزن زنان برگزار و تیم ملی کوراش مردان با ترکیب مجید وحید بریمانلو و صادق آذرنگ و تیم ملی بانوان با ترکیب طاهره آذرپیوند، دنیا آقایی، ملیکا امیدوند و زهرا باقری در این رقابت‌ها حضور دارند. هدایت تیم ملی مردان بر عهده الیاس علی اکبری و تیم ملی بانوان بر عهده محبوبه خورشیدی است. فردا آخرین روز از رقابت‌های کوراش صادق آذرنگ در وزن ۹۰- و زهرا باقری و ملیکا امیدوند در وزن ۸۷- به مصاف حریفان می‌روند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با نقره دنیا آقایی در کوراش/ برنز دوبل برادران عالمیان

 

تیراندازی با کمان

 تیم ریکرو در مرحله مقدماتی چهارم شد

در مرحله مقدماتی ریکرو بانوان، مبینا فلاح با امتیاز ۶۱۸  در رده سی و هشتم قرار گرفت. وی در بازی نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از قطر می‌رود.

در مرحله مقدماتی ریکرو بانوان، یسنا پورماهانی با امتیاز ۶۱۷ در رده سی و نهم ایستاد. وی در بازی نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از کویت می‌رود.

در مرحله مقدماتی ریکرو بانوان، زهرا نعمتی با امتیاز ۶۱۶ در رده چهلم قرار گرفت.

در مرحله مقدماتی کامپوند مردان، محمد صالح پالیزبان با امتیاز ۷۰۵ در رده ششم ایستاد. وی در بازی نخست استراحت دارد و در دور دوم به مصاف برنده دیدار عراق و نپال می‌رود..

در مرحله مقدماتی کامپوند مردان، آرمین پاکزاد با امتیاز ۶۹۸ در جایگاه پانزدهم قرار گرفت. وی در بازی نخست استراحت دارد و حریف بعدیش در دور دوم مشخص نیست.

در مرحله مقدماتی کامپوند مردان، میلاد رشیدی با امتیاز ۶۹۲ در رده بیست و پنجم قرار گرفت.

تیم کامپوند مردان ایران با ترکیب محمد صالح پالیزبان، میلاد رشیدی و آرمین پاکزاد با امتیاز ۲۰۹۵ در رده چهارم ایستاد و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم عربستان  می‌رود.

تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب زهرا نعمتی، یسناپورماهانی و مبینا فلاح با امتیاز ۱۵۸۷ در رده دهم ایستاد و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم قزاقستان می‌رود.

تیم میکس کامپوند با ترکیب گیسا بایبوردی و محمد صالح پالیزبان با امتیاز ۱۳۹۱ در رده پنجم قرار گرفت و و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم تایلند می‌رود.

تیم میکس ریکرو با ترکیب مبینا فلاح و رضا شبانی با امتیاز ۱۲۹۵ در رده دهم قرار گرفت و در دیدار نخست مسابقات حذفی به مصاف تیم قزاقستان می‌رود.

طبق قانون بازی‌های آسیایی، دو نفر برتر هر کشور می‌توانند در مرحله حذفی بازی کنند و بدین ترتیب در مرحله حذفی زهرا نعمتی و میلاد رشیدی حضور ندارند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با نقره آقایی در کوراش، برنز برادران عالمیان و صعود افضلی به فینال کانو تک نفره

 

تنیس روی میز

شکست دوبل برادران عالمیان مقابل تیم اول دنیا/ پایان کار تنیس روی میز با دو مدال تاریخی

تیم دوبل برادران عالمیان با شکست مقابل تیم چین به مدال برنز بازی‌های آسیایی رسید.

مرحله نیمه نهایی مسابقات دوبل تنیس روی میز بازی‌های آسیایی هانگژو امروز آغاز شد و نوشاد و نیما عالمیان مقابل فان ژندونگ و وانگ چوکین تیم اول دنیا از چین قرار گرفتند.

در این بازی که با حضور پر تعداد تماشاگران چینی و در سالن گونگشو کانال اسپورت پارک شهر هانگژو برگزار شد، برادران عالمیان در ۴ گیم پیاپی با نتایج ۱۱ بر ۴، ۱۱ بر ۳، ۱۱ بر ۳ و ۱۱ بر ۶ نتیجه را واگذار کردند و صاحب مدال برنز مشترک شدند.

تیم ملی تنیس روی میز ایران هم پیش از این صاحب مدال برنز شده بود. بدین ترتیب تنیس روی نیز کشورمان با ۲ مدال برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز هشتم با قطعی شدن مدال برنز در کوراش

 

تیراندازی

پایان کار نمایندگان کشورمان در تراپ آقایان و بانوان، در هشتمین روز از مسابقات تیراندازی بازی‌های آسیایی هانگژو چین، در پایان ۵ راند از تراپ بانوان و آقایان جایگاه نمایندگان کشورمان مشخص شد.

در پایان دور مقدماتی تراپ آقایان محمد بیرانوند با ۱۱۷ امتیاز در رده شانزدهم ایستاد. با اختلاف دو امتیاز از مرحله شوت‌آف بازماند.

در پایان دور مقدماتی تراپ بانوان مرضیه پرورش‌نیا با کسب امتیاز ۱۰۵ جایگاه هفدهم را به خود اختصاص داد. 

تیراندازی ایران در این مسابقات یک مدال برنز در میکس تپانچه توسط هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو به دست آورد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز هشتم با قطعی شدن مدال آقایی در کوراش/ مدال برنز دوبل برادران عالمیان

هندبال

شکست تیم ملی هندبال در ثانیه پایانی

تیم ملی هندبال مردان ایران در سومین دیدار از مرحله اصلی بازی‌ها، مقابل کره‌جنوبی با نتیجه ۲۴ بر ۲۵ شکست خورد.

تیم ملی در مرحله گروهی با شکست مقابل ژاپن، پیروزی مقابل مغولستان، تساوی برابر عربستان به مرحله اصلی صعود کرد.

در مرحله اصلی نیز از کویت، بحرین و کره‌جنوبی شکست خورد.

هندبال ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در رده پنجم ایستاده بود.

بحرین و کویت از گروه یک و قطر و ژاپن از گروه دوم با ۴ امتیاز صدرنشین هستند و به طور قطع راهی نیمه نهایی خواهند شد.

رتبه ایران پس از پایان سایر بازی‌ها مشخص می‌شود.

یونس آثاری، محمدمهدی بهنام‌نیا، افشین صادقی، میلاد قلندری، مجتبی حیدرپور، حسین جهانی، یاسین کبیریان‌جو، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد، شهاب صادق‌زاده، محمدرضا اورعی، علی رحیمی کازرونی، مهران رهنما، محمد سیاوشی، کیارش طاهری و رضا یادگاری ترکیب تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی بودند.

وسلین وویوویچ به عنوان سرمربی، حمید صادقی شاه‌نشین و شهداد مرتجی به عنوان مربی، علی بخشی به عنوان ماساژور و روح‌الله اکرمی‌نیا به عنوان سرپرست، کادر فنی تیم ملی هندبال در این بازی‌ها بودند.

هندبال ایران تاکنون در شش دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده که حاصل آن یک برنز و نقره است.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با نقره دنیا آقایی در کوراش، برنز دوبل برادران عالمیان، صعود افضلی به فینال کانو و شکست هندبال مقابل کره‌جنوبی

شطرنج

پیروزی ایران بر چین/ تداوم صدرنشینی تیم ملی شطرنج ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو

تیم ملی شطرنج جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل توانست با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ تیم قدرتمند چین که میزبان بازی‌های آسیایی است را شکست دهد و به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد.

ترکیب تیم ملی شطرنج ایران در این دیدار متشکل بود از: پرهام مقصودلو، سید محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی و بردیا دانشور که نتیجه خوبی را به دست آوردند.

شکست قهرمان و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی مقابل استاد بزرگ شطرنج ایران

پرهام مقصودلو سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران امروز توانست شی‌ئی قهرمان چینی رقابت‌های رپید بازی‌های آسیایی هانگژو را شکست دهد تا ضمن نشان دادن توانمندی‌های فنی خود، تیم ملی ایران را به یک برد ارزشمند برساند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| روز هشتم با نقره دنیا آقایی در کوراش، برنز برادران عالمیان و صعود افضلی به فینال کانو تک نفره

فوتبال

دبل عنایتی و شاگردانش در ناکامی/ حذف ناباوارانه امید‌های ایران با شکست مقابل هنگ‌کنگ

در دیداری از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی هانگژو، تیم امید ایران از ساعت ۱۵ به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ رفت که در پایان این بازی مهیج شاگردان رضا عنایتی باوجود فرصت‌های متعدد گلزنی در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم نه‌چندان سرشناس هنگ‌کنگ شدند تا تیم فوتبال امید ایران پس از ناکامی در صعود به المپیک، حذف تلخ و ناباورانه‌ای با بازی‌های آسیایی داشته باشد و از رسیدن به جمع چهار تیم پایانی بازماند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *